Health Glossary 2 - Holhlet Caah

Mah hi, health glossary 2 nak hi cu takvun, lung/cuap, thin/thi, Pawpi rialnak lei, zunzunnak lei, ruhcang hliahhlok le keng ngandamnak leikap he pehtlai in holhlet le calettu caah a ṭha hnem ngai mi a si. Ahlei in Lailei in nu le pa pawl he tonnak ngeih tikah, cucu, hihi, cu bantuk le hi bantuk hi an si ti, Laiholh tein chimh rel ve hna nak caah a ṭha ngaingai. Amah belte cu, mah hi Glossary hi pumpak in ka leh mi an si.



Literature phu pakhat khat nih zohfelnak tuah hnu ah, ṭial mi le thai mi a si lo. Keimah pumpak rianṭuannak ah a ka bawm khotu a si lai, timi saduhthahnak he ka leh mi a si.

Cu ve rualrual cun, hi caleh mi pawl na zoh tik ahhin, biafang na thlennawn duh mi tete an um ko. Cucaah, hi biafang cu hiti deuh in kan leh awk a si, timi ruahnak tete na ngeih ahcun ka chim ve. Biaruahnak kan ngei ṭi lai i, a ṭha cem kan timi cungah, hnatlaknak kan ngeih ṭi hnu ah, remh ṭhannak zong kan tuah lai.

HEALTH GLOSSARY 2
English
Hakha-Chin
SKIN
Takvun
acne
Arsik
allergy
Keih lo
blister
Vun dorh
blotches
Vun durh
burn
Kangh
bruise
Hmape
boil
Khuaihli hma
corn
Vuncuar hak
eczema
Cuar zawtnak a thakmi
dandruff
Luval
dermatology
Vuarcuar lei thlopbulnak
dermatitis
Takvun sen, a thak, a bo a phing kho mi
flaking (scaling)
Hmakok
freckles
Hmai i phihlik ek ummi
hypersensitivity
Fawi tein zawtnak phunkip ngei kho mi
itching
Athak
melanoma
Takvun cuar zawtnak fak phunkhat
mole
Hmeh
pimples, blackheads
Arsik
pores
cuar awng
psoriasis
Takvun cuar bo i a hma mi a thak fawn mi
rash
Bo
scab
Hmakhir, takpherh
scalding
Tisa toih
scarring
Hmape chuah
spots
Deh
sunburn
Nikangh, nilak
sores
Fah
ulcer
A hnai a chuak mi hma
wrinkles
Takvun kawr


CHEST/LUNGS
Lung/cuap
asthma
Khuhhrin zawtnak
breast
Hnuk, taang
breathlesness
Thawchuah khawh lo
bronchitis
Pum chung thli peng tete zawtnak
cancer
Kanser zawtnak
phlegm
Khak
pleurisy
Lung le cuap zawn i chungthin a fakmi
pneumonia
Ttangfah zawtnak
sputum
Cil, khak
tuberculosis (TB)
Cuaphmat zawtnak
tumor (benign / malignant)
Phin
wheezing
Huihui in thawchuah


HEART AND BLOOD
Thin le thi
AIDS
Chunglei zawtnak tei khotu tlawm zawtnak
(Acquired Immune Deficiency Syndrome)

anemia
Thider zawtnak
angina
Ttaangfah zawtnak
angiogram
Pumchung thihri umningcang hlathlai ding caah lang kho ding in siichunh
anticoagulants (blood thinners)
Thikal lonak
arteriosclerosis
Pumchung oxygen phurtu thihri peng hah le bit ter
artery
Pumchung ah oxygen a phurtu thihri
blockage
Phih, pit
blood cells
Thi hri
blood test
Thi zohhlat
bypass (operation0
hrial
circulation
Thikal
clot
Taang/Taap
coagualnts
Thikhal
coronary (occlusion)
Lunghe aa pehtlai mi
diabetes
Zuunthlum
electro-cardiogram (ECG)
Lungthin umtu ning pumchung lektik dirhmun zoh mi zuk
electro-cardiograph
Lungthin umtu ning pumchung lektik dirhmun zohtahnak seh
fainting
Tluk
haemoglobin
Pumchung ah oxygen phurtu thlisen
haemorrhage
Thihri pem i thichuahnak
hardening of the arteries
Pumchung ah oxygen phurtu peng hahnak
heart attack
Lungtur zawtnak
heart failure
Lungtur dihnak
high blood pressure (hypertension)
Thikai
leukaemia
Thi canser
low blood pressure (hypotension)
Thi ttum
narrowing of the arteries
Pumchung ah oxygen a phurtu peng bitnak
oedema (fluid retention)
Pumchung tikhon
pacemaker
Lungthin aiah sermi seh
plasma
Korpusal aa tel lomi thi
stroke
Tluk-zawtnak
transfusion (blood)
Thirawnh
valve
Thi lamkhat in kal tertu
varicose veins
Ningcang loin a chuak mi thahri pawt
vein
Thihri


ABDOMEN/DIGESTIVE SYSTEM
Pawpi Rawlrialnak Lei
appendicitis
Ringfonghlei hmaat zawtnak
barium enema
Rilpi chungah zeimaw ningcan lonak ummi hmu kho tu xray
barium meal
Xray hmang in kaa in paw tiang rawl a kal tertu peng zoh hlainak
bowel movements/motions
Pawpi umtuning
cirrhosis of the liver
Thin zawtnak thin tiang a rawh tertu
colon
Rilpi
colonoscopy
Rilpi khuai i hlathlainak tuah
colostomy
Pawpi khuai in hlathlainak
constipation
Ekfer
diarrhoea
Chungthlik
duodenum
Rilte dotkhatnak
endoscopy
Pum chung zohhlainak
gall bladder
Thin tang um zunthil
gallstone
Thin tang um zunthil lam phit tu lung
haemorrhoids (piles)
Tawl chung thihri pin i thi tiang a chuah khi
heartburn
Ttangfah
hernia
Riltla zawtnak
hiccups
Chikarh
indigestion
Pawpi nih rawlrial khawh lo i a chuak mi chungthlik
intestine (large and small)
Ril
jaundice
Tak aihre zawtnak
laparascope
Paw le paang hmete in hlai in camera he zohhlatnak tuah
laparascopy
Paw le paang hmete in hlai in camera he zohhlatnak tuah ningcang
lining of the stomach
Paw cung kawp chung benh
liver
Thin
nausea
Luakchuah
oesophagus
Kaa in pawpi tiang rawl kalnak lam
pancreas
Pawpi pawng i a ummi rawl rialnak a chuahtertu ti
peptic ulcer
Rilte fahnak petu hma
reflux
A luang kir tthan
stools/excrement
Ek
ulcer
Hma
vomiting
Luakluak


URINARY SYSTEM
Zunzunnak Lei
bladder
Zunthil, tutuhlut
cystitis
Zunchuahnak lam phinnak
incontinence
Zunsim khawh lo
kidney
Kal
kidney stone
Kal Lung
midstream specimen
Zunthil lai zawn zun hlathlainak
specimen/urine test
Zun hlathlainak
urethra
Zunthil in zun a chuahtertu peng
urethritis
Zunpeng damthatlonak


LIMBS/JOINTS
Ruhcang Hliahhlok
arthritis
Hliahhlokfah zawtnak
arthroscopy
Dintuai deuh in ruh hliahhlok hlainak
bow-legged
Ke-karh
dislocation
I phalh
fracture
Kuai
greenstick fracture
Ruh-no kuai le ilh
knock-kneed
Khuk cei
ligaments
Nawng hri; aa zamh kho pah mi a nem pah mi
muscle pain
Thahri fah
rheumatoid arthritis
Ruh le raang aa pehnak a fah zawtnak, kutke cang
rheumatism
Ruhfah zawtnak
RSI (Repetitive Strain Injury)
Tuanbon tuah ruang a chuak mi i khawnnak
sprain
I ilh
tendons
Thahri
tenosynovitis
Kan ruh le thahri aa pehnak a fahnak
torn ligaments (tendons)
Nawng thleh


BACK
Keng
backache
Kengfah
disc
Kengruangruh pehtu
lumbago
Kengruh fah
lumbar region
Tairuang ruh
round-shouldered
Kengkui
sciatica
Tai hrawnghrang fah
spinal cord
Kengruangruh tlaitu
spine
Kengruh
vertebra (e)
Kengruh tan tankhat




Health Glossary 2 - Holhlet Caah Health Glossary 2 - Holhlet Caah Reviewed by Van on August 16, 2020 Rating: 5
Powered by Blogger.